Importance of university scientific research
DOI:
https://doi.org/10.51252/rceyt.v1i1.302Abstract
Scientific research has been characterized as the main base of the society of the knowledge, emphasized in generating new information channels and mechanisms that provide development opportunities in different social fields such as cultural, economic, political and technological, so that the trends of the fundamental axes of society move
in a viable way (Sánchez-Rodríguez et al. 2021). For Leyva Vázquez et al. (2021) the investigation scientific, represents a whole systematized process, which creates new knowledge; transcends single discipline; they involve the ethical responsibility of the researchers; and they face before problems that end in a verifiable result or solution.
Downloads
References
Cervantes Liñán, L., Bermúdez Díaz, L., & Pulido Capurro, V. (2019). Situación de la investigación y su desarrollo en el Perú: reflejo del estado actual de la universidad peruana. Pensamiento & Gestión, 46, 311–322. https://doi.org/10.14482/PEGE.46.7615
Dáher Nader, J. E., Panunzio, A. P., & Hernández Navarro, M. I. (2018). La investigación científica: una función universitaria a considerar en el contexto ecuatoriano. EDUMECENTRO, 10(4), 166–179. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2077-28742018000400011&lng=es&nrm=iso&tlng=es
Leyva Vázquez, M. Y., Estupiñán Ricardo, J., Coles Gaglay, W. S., & Bajaña Bustamante, L. J. (2021). Investigación científica. Pertinencia en la educación superior del siglo XXI. Conrado, 17(82). http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1990-86442021000500130&lng=es&nrm=iso&tlng=es
Rios Incio, F. A., Prado Morales, W. R., Cruzata-Martínez, A., & Alvarado del Águila, S. C. (2020). Análisis de la producción científica de universidades en Comunicación Social (2014 - 2018). Propósitos y Representaciones, 8(2), 558. https://doi.org/10.20511/PYR2020.V8N2.558
Rojas Betancur, M., & Méndez Villamizar, R. (2017). Procesos de formación en investigación en la Universidad: ¿qué le queda a los estudiantes? Sophia, 13(2), 53–69. https://doi.org/10.18634/SOPHIAJ.13V.2I.261
Sánchez-Rodríguez, D., Acosta-Prado, J. C., & Tafur-Mendoza, A. A. (2021). Prácticas de gestión del conocimiento y trabajo en equipo en instituciones de educación superior: escalas de medición. Formación Universitaria, 14(1), 157–168. https://doi.org/10.4067/S0718-50062021000100157
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Jorge R. Navarro-Cabrera
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.